Rozdíly mezi dropshippingem, přeposíláním objednávek a affiliate
Dropshipping, nebo přeposílání objednávek?
Narážíte často na pojmy dropshipping a přeposílání objednávek? Nevíte, co si pod těmito pojmy představit a jaký je mezi nimi rozdíl? Máte v plánu začít podnikat bez skladových zásob a dalších zatěžujících nákladů? Máme pro Vás odpovědi, které Vás budou zajímat!
Dropshipping i přeposílání objednávek jsou metody internetového podnikání a obvykle je poskytují e-shopy (maloobchody) nebo velkoobchody. Základním principem tohoto druhu podnikání je navázání partnerství s dodavatelem (velkoobchod, maloobchod), který poskytuje zboží (služby) na základě smlouvy o spolupráci. Následně vám dodavatel předá seznam svých produktů (obvykle ve formě datového souboru – xml, csv). Na základě těchto dat je potřeba si vytvořit vlastní stránku (e-shop) s výpisem produktů dodavatele, využít můžete naše sofistikované služby Svizne.cz, které zahrnují všechno potřebné pro rychlý start vašeho podnikání. Zákazníci nyní nakupují zboží na Vašem webu bez toho, aniž byste měli jakékoliv zboží skladem. Od této fáze, ale dochází k zásadním rozdílům mezi dropshippingem a přeposílání objednávek:
Společné výhody
- minimální náklady
- žádné skladové zásoby
- možnost naprosté automatizace
- žádný styk se zbožím
- objednávku vyřizuje dodavatel
Přeposílání objednávek
Jednodušší forma spolupráce jak pro Vás, tak pro dodavatele. Objednávka se přepošle dodavateli (mailem nebo pomocí API rozhraní). Od této chvíle přejímá veškerou práci dodavatel. Ten zasílá zboží zákazníkovi, a ten komunikuje s dodavatelem při řešení reklamací a na výsledné faktuře jsou kontaktní informace dodavatele. Vám se účtuje pouze provize z prodeje. Zákazník platí za zboží dodavateli, Vy působíte jako zprostředkovatel.
Př.: Tento způsob spolupráce využívá například eOD.cz.
Výhody
- neřeším reklamace
- vhodné pro začínající podnikatele
- není potřeba standardní účetnictví
Nevýhody
- nižší provize
- zákazník se dozví, kdo je původním dodavatelem
Dropshipping
Dropshipping je složitějším způsobem podnikání a je vhodný pro zkušenější podnikatele, kteří chtějí maximalizovat svůj zisk. Objednávka se přeposílá dodavateli a ten zašle zboží přímo zákazníkovi s Vašimi fakturačními údaji. Zboží objednáváte obvykle za velkoobchodní cenu a Váš zisk je vypočten jako rozdíl maloobchodní a velkoobchodní ceny a regulačních poplatků (poštovné, balné, administrační náklady).
V doručeném balíku jsou uvedeny Vaše kontaktní a fakturační údaje. V případě jakýchkoliv problémů či reklamací pak zákazník kontaktuje přímo Vás. Je nutné řešit standardní účetnictví e-shopu, jako kdyby Vám v rukách fyzicky prošlo veškeré zboží. Zákazník platí za zboží Vám a Vy působíte jako prodejce.
Př.: Tento způsob spolupráce využívala firma Zappos, zabývající se prodejem obuvi.
Výhody
- vyšší provize
- zákazník se nedozví, kdo je původním dodavatelem
Nevýhody
- je potřeba řešit reklamace a vrácení zboží
- je potřeba standardní účetnictví
- řešíte nepřevzaté zboží (náklady na poštovné, balné)
Affiliate podnikání
Affiliate je jednoduchým druhem spolupráce a může se využívat k propagaci výrobků a služeb. Základním prvkem affiliate podnikání je vytvoření zákaznického (affiliate účtu) u distributora (e-shop, provizní síť, webová stránka). Po registraci je Vám přiřazen unikátní affiliate kód k propagaci, který Vás jednoznačně identifikuje a mohou se Vám tak započítávat provize za zprostředkování obchodů. Kód můžete vložit na stránku nebo vytvořit speciální affiliate shop pomocí našich služeb Svizne.cz, případně poslat na sociální sítě nebo mailem. V případě, že někdo přejde pomocí kódu na cílovou stránku distributora a nakoupí zboží či službu, Vy dostáváte předem domluvenou provizi. Jedná se o jeden z nejjednodušších a nejrychlejších druhů podnikání s minimálními vstupními náklady.
Affiliate materiály
Affiliate program obvykle nabízí celou řadu různých druhů předpřipravených propagačních materiálů, které můžete využít. Standardně bývají připraveny statické či dynamické bannery, případně flashové interaktivní bannery nebo widgety. Některé affiliate programy nabízí také specializované interaktivní formuláře, pomocí kterých je možné provést nákup přímo na Vaší stránce.
Možnosti Affiliate propagace
– affiliate stránka
– affiliate katalog – služby Svizne.cz
– emailing
– PPC arbitráž
– sociální sítě
– PR články
– bannerová reklama
Podobné články
