Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je novinkou 2016 pro e-shopy
Od 1. 2. 2016 nabyla účinnosti část novely zákona o ochraně spotřebitele nazvaná jako Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR). V praxi tato změna znamená úpravu práv a povinností pro provozovatele internetových obchodů, kteří prodávají zboží či poskytují zpoplatněné služby přes internet. Nově totiž může spotřebitel řešit celou řadu sporů s podnikatelem skrze Českou obchodní inspekci […]
Celý článekCo mohu dělat, když zákazník odmítá převzít objednané zboží?
Stalo se vám, že si zákazník objednal zboží na dobírku a poté si ho nevyzvedl? Někteří zákazníci dokonce opakovaně žádají zasílání zboží, které si pak nepřevezmou a navíc argumentují svým právem odstoupit od smlouvy.
Celý článekPoslal jsem zákazníkovi k objednanému zboží dárek zdarma, on odstoupil od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a dárek mi nevrátil. Má na to právo?
Vychytralí zákazníci by tak mohli skvěle využívat dárkové akce, objednávat si zboží a pak ho bez udání důvodu vracet nazpět. Právo zde rozlišuje několik situací, které mohou nastat a odlišně přistupuje ke každé z nich.
Celý článekZákazník si opakovaně nevyzvedl objednané zboží, co s tím?
Ve spolupráci s PravoProPodnikatele.cz vám přinášíme odpovědi na nejčastější otázky, které si e-shopaři pokládají ve vztahu k právu. Toto je první z nich a téma Nevyzvednuté zásilky – lze se bránit?
Celý článek