602 955 945 info@svizne.cz
Svižně.cz
  • Home
  • O nás
  • FAQ
  • Ceník
  • Reference
  • Blog
  • Kontakty
  • Vybrat řešení
  • Košík

Blog

Home / E-shop / Právo / Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je novinkou 2016 pro e-shopy

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je novinkou 2016 pro e-shopy

Úno 27, 2016Svižně.czPrávo0 Komentářů
Email
Print

Od 1. 2. 2016 nabyla účinnosti část novely zákona o ochraně spotřebitele nazvaná jako Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR). V praxi tato změna znamená úpravu práv a povinností pro provozovatele internetových obchodů, kteří prodávají zboží či poskytují zpoplatněné služby přes internet. Nově totiž může spotřebitel řešit celou řadu sporů s podnikatelem skrze Českou obchodní inspekci a nemusí se obracet na soud.

Důvodová zpráva novely uvádí, že by mělo být mimosoudní řešení spotřebitelských sporů rychlejší a levnější než-li řízení soudní.

Pro podnikatele stanovuje novela zákona mj. také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tuto informační povinnost mohou e-shopaři splnit vhodnou úpravou všeobecných obchodních podmínek. Informace ke změně obchodních podmínek najdete blíže v externím článku Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.

Pravomoc České obchodní inspekce byla rozšířena a spotřebitelé, kteří řeší např. neuznání reklamace e-shopem, se mohou dnes obrátit na Českou obchodní inspekci. Subjektem, který bude řešit mimosoudní spotřebitelské spory není ale jen ČOI, může jím být také Finanční arbitr, Český telekomunikační úřad či Energetický regulační úřad.

Jaké spory mohou spotřebitelé řešit pomocí Mimosoudního řešení spotřebitelských sporů?

  • Odpovědnost za vady prodané věci
  • Spory o zaplacení kupní ceny
  • Spory ze smluv o dílo
  • Spory z půjček

Kompletní pravidla pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů si můžete stáhnout na stránkách České obchodní inspekce zde.

Logo-PPP-2014-newzmensene

Podobné články

  • 5 důvodů, proč je online obchod lepší, než ten kamenný5 důvodů, proč je online obchod lepší, než ten kamenný
  • Poslal jsem zákazníkovi k objednanému zboží dárek zdarma, on odstoupil od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a dárek mi nevrátil. Má na to právo?Poslal jsem zákazníkovi k objednanému zboží dárek zdarma, on odstoupil od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a dárek mi nevrátil. Má na to právo?
  • Co mohu dělat, když zákazník odmítá převzít objednané zboží?Co mohu dělat, když zákazník odmítá převzít objednané zboží?
  • Svižně.cz využívá osvědčené a kvalitní e-shopy PrestashopSvižně.cz využívá osvědčené a kvalitní e-shopy Prestashop
  • Zákazník si opakovaně nevyzvedl objednané zboží, co s tím?Zákazník si opakovaně nevyzvedl objednané zboží, co s tím?
  • Rozdíly mezi dropshippingem, přeposíláním objednávek a affiliateRozdíly mezi dropshippingem, přeposíláním objednávek a affiliate




Pokud vás článek oslovil, přidejte Svižně.cz do RSS čtečky, aby vám neunikly další články.
Tagy: e-shop,  internet,  podnikání,  právo
Související články
  • Nutnost budování značky platí také pro e-shopy

  • Blogy o podnikání na internetu a tvorbě e-shopu

  • Co mohu dělat, když zákazník odmítá převzít objednané zboží?

Leave a Reply

Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

← Nutnost budování značky platí také pro e-shopy
Jak vydělat peníze na internetu →

Výhody e-shopu od Svižně.cz

• vlastní e-shop do 24 hodin
• neřešíte sklad, objednávky, zákazníky
• provize z prodeje 5-50% podle sortimentu

Nejčtenější na blogu

• Výsledky jednoho z e-shopů s přeposíláním objednávek

• 13 tipů jak mít úspěšný e-shop

Kategorie

  • Affiliate (10)
  • E-shop (34)
    • Optimalizace e-shopu (4)
    • Právo (4)
    • Prestashop (2)
  • Internet (11)
  • Marketing (11)
    • Emailing (1)
    • PPC (6)
      • AdWords (2)
      • Heuréka (3)
      • Zboží (1)
  • Motivace (8)
  • Napsali o nás (2)
  • Naši dodavatelé (4)
  • Novinky ze Svizne.cz (3)
  • Ostatní (3)
  • SEO (2)

Reference

  • Z naší zkušenosti Svižně.cz poskytuje kvalitní služby a nadstandardní servis, který u jiných provozovatelů služeb zcela chybí. Spolupráci se Svižně.cz můžeme jen doporučit.

    Tomáš S.BauCentrum.cz
  • Spolupráce se Svizne.cz funguje výborně. Provozuji již 2 e-shopy z jejich portfolia a mohu ostatním jen doporučit.

    Lukáš S.iGarden.cz
  • Skvělá komunikace a v případě jakýchkoliv problémů i rychlá pomoc. Mohu jen doporučit.

    Milan P.Renegad.cz
  • Spolupráce se Svižně.cz funguje výborně i nad rámec domluvených činností. Vždy mi výborně poradí a pomohli mi eshop rozjet i po jiné než jen technické stránce. Vřele doporučuji.

    Dominik L.TopVybaveni.cz

Svižný kontakt

+420 602 955 945

info@svizne.cz

http://www.svizne.cz

  • Z naší zkušenosti Svižně.cz poskytuje kvalitní služby a nadstandardní servis, který u jiných provozovatelů služeb zcela chybí. Spolupráci se Svižně.cz můžeme jen doporučit.

    Tomáš S.BauCentrum.cz
  • Spolupráce se Svizne.cz funguje výborně. Provozuji již 2 e-shopy z jejich portfolia a mohu ostatním jen doporučit.

    Lukáš S.iGarden.cz
  • Skvělá komunikace a v případě jakýchkoliv problémů i rychlá pomoc. Mohu jen doporučit.

    Milan P.Renegad.cz
  • Spolupráce se Svižně.cz funguje výborně i nad rámec domluvených činností. Vždy mi výborně poradí a pomohli mi eshop rozjet i po jiné než jen technické stránce. Vřele doporučuji.

    Dominik L.TopVybaveni.cz