CTA – Call to action tlačítka a jak na ně
Výrazná tlačítka, na která budou návštěvníci klikat se hodí mít jak na klasických affiliate webech, tak v e-shopech. Pokud máte atraktivní popisy, ale tlačítko k akci (call to action) se nedá najít nebo je nevýrazné, tak nebudete vydělávat.
Na co byste se měli zaměřit při návrhu CTA tlačítka
- Umístění – není zcela jednoznačné, protože závisí na několika faktorech. Obecně se ale dá říci, že by mělo být umístěno tam kde ho návštěvník očekává. Je vhodné nechat kolem tlačítka dostatek volného prostoru, tlačítko lépe vynikne.
- Tvar a velikost – zde již můžeme být konkrétnější, určitě platí čím větší, tím lepší, ačkoliv nic se nesmí přehánět a tlačítko by nemělo odvádět pozornost od klíčových informací, které chcete prezentovat.
- Barva – Opět nejprve obecná poučka a to je použití odlišné barvy od těch které používáte na stránkách. Často se setkáte s tvrzením, že modrá nebo zelená barva jsou pro tlačítko nejvhodnější (zelená jako na semaforu vybízí k akci, modrá budí důvěru), ale pokud máte na stránkách další modré a zelené prvky, tak call to action mnoho akce nevyvolá a mnohem lépe poslouží třeba oranžová nebo červená.
- Text – Krátký a jednoduchý. Měl by vyjadřovat naléhavost.
Nejste si jistí, zda barva nebo text tlačítka je perfektní? Vůbec to nevadí a můžete se pustit do testování. Vytvořte si 2 varianty tak, aby se střídaly a po určité době porovnejte statistiky. Nepřehánějte to s variantami, stačí vždy 2 najednou a jakmile dojdete k závěru, můžete spustit další test. Testování je ideální způsob optimalizace webu nebo e-shopu a je něco testovat můžete neustále.
Podobné články
