Nutnost budování značky platí také pro e-shopy
V České republice je několik desítek internetových obchodů, podobně jako ve Velké Británii. Dá se říct, že jsme e-shopovou velmocí, na internetu nakupuje asi 90% obyvatel. „V současné době mizí rozdíl mezi online a offline byznysem. I velké hypermarkety vstupují na internet. A zde vyhraje jen ten, kdo je buď silný, nebo chytrý,“ říká Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side.
Skvělé služby a originální nápad
Je stále těžší vyniknout mezi stovkami e-shopů, které nabízejí stejné zboží. Tady se vyplatí investovat do marketingu, v němž máme stále velké rezervy, snažit se odlišit od ostatních, nějakým způsobem na sebe strhnout pozornost. Budování značky je dnes velké téma, proč ho tedy nerozvíjet i v případě internetového obchodu. Vzpomeňme na začátky e-shopu ZOOT.cz, který vsadil na originální texty dokonce i na fakturách a reklamačních formulářích. Dnes má své Výdejny radosti po celé republice i na Slovensku, vydává tištěný magazín, rozesílá maily svým fanouškům každý den, vybírá outfity pro nejrůznější příležitosti, vytváří příběhy atd. K tomu nabízí dopravu zdarma, možnost vrácení nebo výměny zboží, dárky k zásilkám. Tím vším se vyšvihl vysoko nad své konkurenty.
I malý e-shop může budovat svou značku
Podobně postupuje Andrea, majitelka kamenného obchodu a zároveň e-shopu, která své zákaznice doslova hýčká. V obchodě má pohovku, připravené pití a něco k zakousnutí, také tam má dost prostoru na zkoušení, ráda poradí, zkombinuje s doplňky. Má připraveny akce, dárky, losování. Podobným způsobem vede i svůj e-shop. Zároveň komunikuje prostřednictvím mailů a článků v místním tisku. Nabízí možnost proměny ve spolupráci s vizážistkou a fotografkou. Tím vším se liší od své konkurence na malém městě a získává stále větší oblibu.
Budování značky na sociálních sítích
Na sociálních sítích se dá budovat značka levně a efektivně. Aktuálně nejvýhodnějším cílením placené propagace na Facebooku je reklama zobrazovaná na mobilech či tabletech. Důvodem je nejvyšší zastoupení přístupů na sociální sítě právě z těchto zařízení. Sdílení rozmanitého obsahu (různé návody na videích, obrázky, vtipné texty) pomáhá udržovat kontakt s fanoušky. Většina uživatelů chodí na Facebook denně, proto budování značky e-shopu vyžaduje aktivnější přístup a publikaci obsahu minimálně 2-3 krát týdně.
Zdroj: http://www.mediaguru.cz/2015/06/uz-je-na-case-aby-e-shopy-zacaly-pracovat-se-znackou/#.VsbagbThCHs
Podobné články
