602 955 945 info@svizne.cz
Svižně.cz
  • Home
  • O nás
  • FAQ
  • Ceník
  • Reference
  • Blog
  • Kontakty
  • Vybrat řešení
  • Košík

Blog

Home / E-shop / 13 tipů jak zajistit, aby váš e-shop byl úspěšný

13 tipů jak zajistit, aby váš e-shop byl úspěšný

Lis 1, 2015Svižně.czE-shop0 Komentářů
Email
Print

13 tipů jak zajistit, aby váš e-shop byl úspěšnýZájem o internetový prodej neustále roste a není divu – podnikateli odpadá řada starostí spojených se zřízením kamenného obchodu – ať už shánění vhodných prostor, jejich úprava, nákup vybavení i placení nájmu. Někteří majitelé již dávno zařízené kamenné prodejny zase zakládají vlastní eshop, aby zvýšili okruh svých zákazníků, a tím i tržby. Ať je váš důvod založení internetového nákupního portálu jakýkoliv, cíl máte zaručeně stejný – přilákat potencionální kupní sílu, zvýšit odbyt a zajistit si větší příjmy – vždyť to je tím nejsladším plodem, jaký může podnikání nabídnout.

Aby byl ovšem eshop úspěšný, je nutné do něj zpočátku vložit všechny své síly, neboť jedině tak nezapadne do změti jiných internetových stránek, což by mohlo mít fatální následky pro procento prodejnosti vystavovaných předmětů. Toužíte po úspěšných prodejních stránkách? Prahnete po přílivu nových zákazníků? Chcete svůj eshop pozdvihnout nad ostatními a udělat z něj ten první, který klient objeví ve svém internetovém vyhledávači? Pak je tu pro vás tento text, jenž se stane vaším malým, tajným průvodcem s dobrými tipy, jak mít expandující eshop, kde klienti neudělají nákup jednou za čas, ale budou se rádi a často vracet!

1. Vzhled až na prvním místě

Říká se, že zevnějšek by neměl být tím, co rozhodne při výběru té či oné věci nebo v mezilidských vztazích partnera, avšak pravda je taková, že i když se nakonec snažíme poznat kvalitu i z vnitřní stránky, nejprve vždy dáváme na svůj první dojem – a tak je to i v případě internetových stránek. Nekvalitní design může způsobit skutečně nízkou prodejnost i návštěvnost, proto dbejte na „vizáž“ svých stránek – klient, který vstoupí do smrště blikajících odkazů, reklam, různobarevných a neladících panelů, infantilních zdobítek a rádoby vtipných obrázků raději stránky s úlekem zavře a ještě s vyděšením zapne antivir pro prohledání počítače – zda už nějakého červa ze stránek nechytil.

Trendem současnosti jsou elegantní stránky ve světlých tónech – tedy v barvách jako bílá, krémová, béžová, stříbrná či jemná pastelová modrá, růžová, oranžová, zelená. Syté a neonové barvy způsobují bolest očí nejednoho nákupčího, vždyť kdo by chtěl vybírat zboží ze stránek podobných cirkusovému stanu? Vyvarujte se také černému pozadí, působí smutně, těžce, depresivně – nejste-li majitel pohřební služby a nenabízíte-li rakve, urny, náhrobky, pak zvolte černou spíše jako doplňující barvu stránek, která však nepokryje plochu na úkor jiného odstínu.

2. Písmo také tahá za pilu!

Ano, i volba správného fontu je důležitá! Na to nikdy nezapomínejte. Možná vás zaujalo kulaté a groteskním dojmem působící písmo typu Comic Sans či rádoby ručně psaná kurzíva nebo dokonce písmena gotického tvaru, avšak věřte, že ve finále nevypadají tyto fonty ve velké ploše textu vůbec dobře. Naopak – prvotní snaha o elegantnější ráz stránek je špatným výběrem písma zmařena, stránky nepůsobí profesionálně. Při výběru dávejte proto přednost jednoduchým písmům – neproporcionálním, bezpatkovým jako např.

Arial, Courier či patkové Times New Roman. Použitelné je rovněž písmo Georgia, které přes svoji větší zdobnost stále zůstává velmi dobře čitelným. Absolutním přešlapem vedle je volba fontu, který nepodporuje diakritiku v případě českým jazykem vedených stránek! Není nic ošklivějšího, než písmena s háčkem psaná graficky jiným stylem než zbytek textu, proto vždy pečlivě zkontrolujte celkový vzhled napsaných řádků na svých stránkách, abyste zamezili takovýmto nevzhledným přešlapům!

3. Texty – základ všeho

Popisky na stránkách nesmí vypadat pěkně jen na oko díky hezky zvolenému fontu, musí být excelentní i po stránce jazykové! Vždyť to text právě popisuje, co nabízíte, líčí, chválí, slibuje, doporučuje… Proto popisky prodávaných produktů a další texty na stránkách neberte na lehkou váhu! Dbejte na to, aby každý předmět, který nabízíte, byl vystavován spolu s dobře sestaveným popisem, jenž obsahuje základní technické informace o produktu, ale i nějaký zajímavý, osobnější akcent.

Vždyť se zamyslete, co bude oušku módy chtivé dámy lahodit více? „Modrý svetr, 50% vlna, 20% elastan, 30% polyester.“ nebo „Hebký a teplý společník pro chladné dny, který nejen zahřeje, ale i podtrhne krásu Vaší postavy! S 50 % obsahem kvalitní vlny, 20% elastanu a 30% polyesteru, tento trendový kousek Vám nesmí chybět v šatníku!“

Avšak pamatujte, zákazník není na vašich stránkách proto, aby přelouskával hromady, přímo hory textů, byť originálních! Důležité je umět vylíčit to podstatné, ideálně v rozmezí 2 – 4 vět, tak, abyste danou věc vyzdvihli a zároveň poskytli potřebné informace o rozměrech, váze, složení atd.
Další podmínkou je bezchybnost – nesmí a ještě jednou s větším důrazem NESMÍ být na internetových stránkách gramatické chyby či překlepy!

Toto je neodpustitelné faux pas zapříčiní pocit nedůvěryhodnosti, neprofesionálnosti k eshopu, mnoho zákazníků potom takový obchod opustí, než aby riskovalo zaplacení zboží někomu, kdo neumí základy mateřského jazyka – jak by na tom byl poté s matematikou či spolehlivostí, když není schopen po sobě ani překontrolovat texty? Pokud se na tvorbu popisků necítíte, zadejte tuto práci profesionálnímu copywriterovi, přivýdělek vezmou mnohdy za vděk i studenti vysokých škol, kteří jsou zároveň schopni text napsat levněji než pracovníci copywritingové firmy.

4. Fotografie prodávají!

Popisky jsou velmi důležité, jak jsme si již řekli, ale zrovna tak závisí i na fotografiích, které psané pasáže doprovázejí a ilustrují předmět určený k prodeji. Málokdo koupí zboží, aniž by ho viděl, v kamenné prodejně si jej může prozkoumat klidně i lupou, je-li puntičkář… Ohmatat, osahat, snad i vyzkoušet… Ale v internetovém obchodě? To sotva! Proto je nutné zákazníkovi poskytnout možnost prohlédnutí předmětu alespoň formou fotografie.

A jak by mělo ideální foto vypadat? V prvé řadě musí být kvalitní, to znamená nerozmazané, většího formátu tak, aby šel obrázek i zvětšit a přiblížit. Předmět prodeje vždy zabírá většinu plochy obrázku, ideálně je situován na jednobarevném, hladkém pozadí kontrastního odstínu tak, aby nezanikl a nesplýval spolu s podložkou, na které byl focen. Ideálem je bílé pozadí, v případě nevzhledných stínů je možné přistoupit i k retuši v některém z lepších grafických programů. Všechno zboží by mělo být foceno stejným stylem, na totožném pozadí, což podpoří příjemný, ucelený dojem stránek.

Důležitá je reálnost fotografie! Nikdy neupravujte barvy, musí totiž co nejvíce odpovídat skutečné pestrosti prodávané věci. Zákazník také mnohem více ocení fotografie skutečně daného kusu, který je prodáván než ilustrační obrázky od výrobce, jste-li přeprodejcem.
Čím více, tím lépe. Jeden obrázek je málo, dopřejte klientovi, aby si předmět mohl prohlédnout i z více úhlů.

5. Nezapomeňte se představit

K podpoření důvěry vůči vám a vašemu eshopu je nutné se na stránkách představit. O svém podnikání či celé společnosti sepište stručný text, jenž obsahuje historii, úspěchy, vize do budoucna a to tak, abyste nepůsobili ani příliš vychloubavě, ani nesebevědomě. Jděte zlatou střední cestou, vypíchněte přednosti, prodejte sami sebe, ale nikdy nelžete! Důvěryhodnost je tou nejsilnější zbraní, kterou máte ve svých rukou!

6. Pohodlné nakupování

Aby se k vám zákazník rád vracel, je nutné mu poskytnout také určitý komfort při nakupování. Eshop by měl disponovat možností registrace pro nové nakupující – registrační formulář by neměl příliš vyzvídat, jeho vyplnění ideálně zabírá několik desítek vteřin, samozřejmostí je ověření přes email a následné uložení zadané adresy tak, aby už při žádném dalším nákupu nemusel klient zadávat tyto údaje znovu.

Co se týče nákupu zboží – každý kus je nutné opatřit viditelnou kolonkou vybízející k zakoupení nebo obrázkem nákupního košíku. Při samotném nákupu by měl mít klient možnost napsat případné požadavky do kolonky speciálně tomuto věnované. Klienta vždy informujte skrze emaily o průběhu objednávky, ať má jistotu, že o něm skutečně víte a může očekávat zásilku či přejímku zboží jiným způsobem.

7. Jděte vstříc svým zákazníkům!

Komunikace a zpětná vazba je klíčová pro úspěšnost vašeho podnikání, na to nezapomínejte! Se svým zákazníkem komunikujte, odpovídejte na dotazy v co nejkratší možné době a opět profesionálně, bez chyb, věcně, stručně, ale tak, aby klient cítil vás zájem.

Velmi vítanou je možnost psát komentáře pod již zakoupené výrobky. Recenze od zákazníků skvěle poslouží ostatním potencionálním klientům – mnoho lidí dnes nakupuje dle rad ostatních, dle jejich zkušeností a málokdy riskne nákup bez předchozího vyhledávání informací. Navíc, již zveřejněné recenze na vašich stránkách se budou dále zobrazovat ve vyhledávači ostatním lidem, kteří hledali data a údaje o výrobku, jenž chtěli původně zakoupit jinde… a skrze komentáře a hodnocení předchozích klientů se dostanou i do vašeho eshopu, kde mohou nakonec zboží i objednat – pokud je oslovíte…

8. Cena

…mimo jiné i příznivou cenou. Ať chcete nebo ne, právě ta je v dnešní době velmi určujícím kritériem pro nákup zboží. Samozřejmě je lákavé prodávat produkty za vysokou cenu a mnoho vydělávat, avšak tady narazí nejeden podnikatel. Dnes není pro zákazníka vůbec, ale vůbec těžké si na internetu najít zboží za ten nejmenší finanční obnos, proto je důležité držet krok s konkurencí a nenabízet zboží za výrazně vyšší cenu. Jsou dvě cesty – buď nižší prodejnost za vyšší ceny, nebo vyšší prodejnost za ceny nižší.

Co myslíte, že bude výhodnější? Samozřejmě velké procento lidí přitahují právě ceny výrazně nižší, neboť chtějí pochopitelně ušetřit, v rozhodnutí, kde nakoupí, často hrají roli i pouhé koruny! Proto bedlivě střežte svou konkurenci, ať se nestane, že vás přebije svou akční nabídkou, stačí mít produkt i o dvě koruny levnější – psychologický efekt ušetření a lépe vypadající částky (viz Baťovské ceny končící devítkou) způsobí, že mnoho lidí nakoupí právě za nepatrně nižší obnos.

Samozřejmě, nikdy nemůžete jít s částkou pod výrobní náklady nebo náklady spojené s nákupem zboží od dodavatele, pokud ovšem nechcete přijít na mizinu. Jako zajímavou strategii lze ovšem použít výrazné zlevnění jednoho produktu za předpokladu, že zákazníci rovnou nakoupí i ostatní nezlevněné věci právě u vás. Toho lze dosáhnout například nabídkou výrazně nižšího poštovného, delší záruky nebo přiložením malého dárku k nákupu.

9. Sale, saldi = SLEVY

Ta magická slova na písmeno „S“, jsou tak lákavá pro mnohé z nás! A jsou zárukou zvýšeného prodeje! Pokud chcete i vy svoji prodejnost podpořit, pořádejte slevové akce, kde klienti nakoupí určité zboží výhodněji. Nezapomeňte přitom na svých stránkách zrovna panující slevy náležitě zvýraznit – červené nápisy a přeškrtnutá původní cena je základem – i tady hraje psychologická stránka věci důležitou roli. Z klientů však nedělejte hlupáky, slevy musí být skutečné, ne jen na oko! Předpokládejme, že váš eshop již lidé sledují a nabídku hlídají, proto zboží nikdy nedávejte do akce, která však žádnou akcí není…

10. Dárky k nákupu

Jak si ještě více zajistit spokojenost svých klientů? Malou pozorností k nákupu! Ano, nemusí se jednat o přepychové dary, stačí i pouhá drobnost ve formě vzorků kosmetiky u internetových drogérií či parfumérií, páru ponožek u obchodu s oblečením, pěkné krabičky u obchodů s nabídkou šperků atp.

Na dárky slyší zákazníci hlavně v době před Vánocemi, proto zkuste přibalit k nákupům malou svíčku či vonný vosk nebo jen malé přání k strávení poklidných svátků – je až nevídané, jak tato drobnost dokáže nákupčího potěšit a dovést ho k rozhodnutí, že další nákup bude zase ze stejného eshopu, z toho, který má tak lidský přístup a svých zákazníků si váží.

11. Reklama – hýbe světem

Že jste na ni zapomněli?! Přiznejte se! Vy nepropagujete své stránky při každé vhodné příležitosti? Styďte se, vždyť reklama je dnes naprosto nezbytnou záležitostí! Musíte dát o sobě vědět, jedině tak k sobě přitáhnete pozornost a zajistíte lepší odbyt zboží ze své nabídky. Skvělé je, že dnes můžete ke své propagaci využít nepřeberné množství zajímavých způsobů. Ti kontroverznější volí propagaci skrze textové bannery umístěné na hojně navštěvovaných stránkách – samozřejmě v tomto případě reklama stojí i větší finanční obnosy.

Pak jsou ale i tací, kteří se nebojí experimentovat a k zviditelnění svého obchodu využijí pomoci druhých lidí – bavíme se nyní o tolik populárních bloggerech. Osobní blogy se staly doslova fenoménem internetového světa, denně přivábí ohromné množství čtenářů, kteří lační nejen po informacích z osobního života svého oblíbeného pisálka, ale i po různých doporučeních a recenzích na produkty, jež blogger vyzkoušel. Zkuste nějakého člena blogové sféry oslovit a nabídnout mu produkt ze svého sortimentu za sepsání recenze s odkazem na eshop, takto lze dosáhnout velké návštěvnosti a přílivu zákazníků i během celkem krátkého času.

12. Jít s dobou!

A vedle internetového eshopu provozovat i vlastní blog, deník a samozřejmě i Facebookové stránky, které jsou dnes již nutností. Právě skrze Facebook, sociální síť, jež se pyšní miliony uživatelů, lze budovat osobnější vztah se svými klienty. Základem úspěchu je přidávání nových příspěvků, tipy na zajímavé články, pokládání otázek – zkrátka podněcování k diskuzi. Měřítkem, jak si stojíte v oblíbenosti, se může stát také množství lidí, kteří se k vašim Facebookovým stránkám budou hlásit jakožto fanoušci.

13. Aktuálnost, to je to, oč tu běží!

Staré stránky, se stále stejnou nabídkou, žádný život, žádná známka expanze, žádná invence… Myslíte, že takhle někdo udělá díru do světa? Leda by se stal zázrak! Zkrátka – velmi záleží i na tom, jak o své stránky pečujete, jak je obměňujete a hlavně, jak často zákazníkům dopřáváte novinky v rámci své nabídky. Ideální je, pokud sortiment neustále rozšiřujte a obměňujete, což je ovšem přímo povinností, jedná-li se o obchod se spotřebním, sezónním zbožím jako je textil – vždyť trendy se neustále mění, a kdo by chtěl dva roky stále nacházet tutéž bundu v nabídce?!

Eshop nestačí jen založit, eshop musí projevovat život, musí růst, musí vykazovat čím dál zlepšující se pozici mezi ostatními konkurenty! A na kom toto závisí? No samozřejmě –  na jeho majiteli, na člověku, který musí obětovat nejen své finance, ale i čas proto, aby si zajistil na trhu dobré jméno a vybudoval síť klientů, kteří se stanou stálými zákazníky – v tom nejlepším případě.

Všechny výše zmíněné rady jsou jen tím nejzákladnějším doporučením, jak postupovat, chcete-li vlastnit vzkvétající internetový obchod. Je jen na vás, zda se jimi budete řídit, avšak ti, jenž svůj eshop budou spravovat dle těchto bodů, mohou očekávat lepší výsledky než mnozí podnikatelé, dále ulpívající na svém sice přežívajícím, ale příliš neprosperujícím online obchodování.

Doufáme, že článek splnil svůj účel a podařilo se nám vás inspirovat jak váš e-shop zlepšit. A pokud svůj obchod ještě nemáte, využijte možnosti pořídit si vlastní e-shop od nás a spolu s ním získáte bonusy v ceně několika tisíc Kč.

 

ZÍSKAT VLASTNÍ E-SHOP S BONUSY

 

balicek-vlastni2

Podobné články

  • Tomáš Baťa o zákazníkoviTomáš Baťa o zákazníkovi
  • Proč je podnikání na internetu jednodušší a pohodlnější než v offline světě?Proč je podnikání na internetu jednodušší a pohodlnější než v offline světě?
  • Vydělávající e-shop – Jaké kroky podniknoutVydělávající e-shop – Jaké kroky podniknout
  • E-shop slovníkE-shop slovník
  • Nutnost budování značky platí také pro e-shopyNutnost budování značky platí také pro e-shopy
  • Jaký vybrat hosting pro e-shopJaký vybrat hosting pro e-shop




Pokud vás článek oslovil, přidejte Svižně.cz do RSS čtečky, aby vám neunikly další články.
Tagy: ceny,  e-shop,  obchod,  slevy
Související články
  • Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je novinkou 2016 pro e-shopy

  • Nutnost budování značky platí také pro e-shopy

  • Blogy o podnikání na internetu a tvorbě e-shopu

← Jaký vybrat hosting pro e-shop
Zákazník si opakovaně nevyzvedl objednané zboží, co s tím? →

Výhody e-shopu od Svižně.cz

• vlastní e-shop do 24 hodin
• neřešíte sklad, objednávky, zákazníky
• provize z prodeje 5-50% podle sortimentu

Nejčtenější na blogu

• Výsledky jednoho z e-shopů s přeposíláním objednávek

• 13 tipů jak mít úspěšný e-shop

Kategorie

  • Affiliate (10)
  • E-shop (34)
    • Optimalizace e-shopu (4)
    • Právo (4)
    • Prestashop (2)
  • Internet (11)
  • Marketing (11)
    • Emailing (1)
    • PPC (6)
      • AdWords (2)
      • Heuréka (3)
      • Zboží (1)
  • Motivace (8)
  • Napsali o nás (2)
  • Naši dodavatelé (4)
  • Novinky ze Svizne.cz (3)
  • Ostatní (3)
  • SEO (2)

Reference

  • Z naší zkušenosti Svižně.cz poskytuje kvalitní služby a nadstandardní servis, který u jiných provozovatelů služeb zcela chybí. Spolupráci se Svižně.cz můžeme jen doporučit.

    Tomáš S.BauCentrum.cz
  • Spolupráce se Svizne.cz funguje výborně. Provozuji již 2 e-shopy z jejich portfolia a mohu ostatním jen doporučit.

    Lukáš S.iGarden.cz
  • Skvělá komunikace a v případě jakýchkoliv problémů i rychlá pomoc. Mohu jen doporučit.

    Milan P.Renegad.cz
  • Spolupráce se Svižně.cz funguje výborně i nad rámec domluvených činností. Vždy mi výborně poradí a pomohli mi eshop rozjet i po jiné než jen technické stránce. Vřele doporučuji.

    Dominik L.TopVybaveni.cz

Svižný kontakt

+420 602 955 945

info@svizne.cz

http://www.svizne.cz

  • Z naší zkušenosti Svižně.cz poskytuje kvalitní služby a nadstandardní servis, který u jiných provozovatelů služeb zcela chybí. Spolupráci se Svižně.cz můžeme jen doporučit.

    Tomáš S.BauCentrum.cz
  • Spolupráce se Svizne.cz funguje výborně. Provozuji již 2 e-shopy z jejich portfolia a mohu ostatním jen doporučit.

    Lukáš S.iGarden.cz
  • Skvělá komunikace a v případě jakýchkoliv problémů i rychlá pomoc. Mohu jen doporučit.

    Milan P.Renegad.cz
  • Spolupráce se Svižně.cz funguje výborně i nad rámec domluvených činností. Vždy mi výborně poradí a pomohli mi eshop rozjet i po jiné než jen technické stránce. Vřele doporučuji.

    Dominik L.TopVybaveni.cz